Hello Nicaragua!

13 mei 2015 - San Juan del Sur, Nicaragua

Hoi lieve mensen,
Woeeeh wat is het hier leeeeeuk! En omdat wij in totaal 4 maanden op reis zijn, en maar 90 dagen achter elkaar in Costa Rica mogen zijn, hebben we dinsdag onze koffers weer gepakt. De wekker stond om 3.30u (Sorry room mates!) Want om 4.20 moesten we de bus hebben naar Nicaragua! In totaal super lang gereden, in bussen die niet zijn gemaakt op het formaat van Nederlandse mensen. Om 8.30u kwamen we aan in Liberia (een stadje in Costa Rica) waar ik de smerigste sandwich ooit gegeten heb.. en om 9.30u vertrok de bus naar de grens, die goed volgepropt werd. Ik denk dat we rond 12.00u bij de grens aankwamen, we stapten uit de bus en het eerste wat ik dacht was; euh.. is dit de grensovergang. We moesten een stukje teruglopen om een stempel te halen dat we Costa Rica uitgingen en 8 dollar betalen. Daarna langs allerlei tentjes om papiertjes te halen, paspoorten werden 80 keer gecheckt, en je temperatuur werd gemeten ivm Ebola. Daarna de stempel voor Nicaragua, weer paspoortcontrole en we waren de grens over. En natuurlijk hoeven 2 brave blonde meisjes niets te laten controleren en mochten we gewoon doorlopen. Nice! Eenmaal de poort door waren er ik denk wel 20 taxi chauffeurs die ons wilde rijden. We konden de goedkoopste kiezen haha. Op naar Rivas! Daar waren we binnen een half uurtje. En daar zagen we Didi weer! Gezellig! Op naar de ferry, want onze eerste bestemming in Nicaragua was Isla Ometepe! Een eiland met 2 vulkanen die nog actief zijn. Na een uur op de ferry over het meer kwamen we aan op het eiland. Ook daar stonden weer 30 mensen ons op te wachten om ons een hostel aan te bieden. Na even onderhandelen hadden we een deal. 7 dollar per nacht, iedereen een 2 persoonsbed. Lekker! Ondertussen was het al 17.30u en zijn we gaan eten en lekker naar bed gegaan. We waren immers al vanaf 3.30u wakker...
De volgende dag gingen we scooters huren. Helaas kregen we met z'n 3en maar 1 scooter mee, omdat niemand ervaring had met scooter rijden, en om dan iemand achter op te nemem zou te gevaarlijk zijn. Dus hebben we er een quad bij gedaan. Super chill, die kon ook ik besturen, ook al was het illegaal omdat ik geen rijbewijs heb. En ik heb het lekker toch gedaan :). We zijn naar Ojo del Agua gereden, ongeveer 25 km verder op. En we kwamen echt in het paradijs. Tussen alle droogte en dorheid van Nicaragua was daar een natuurlijk zwembad van rivierwater helemaal gelegen in het groen. We hebben daar heerlijk gezwommen en gegeten. En het leuke van Nicaragua is dat alles 20 keer goedkoper is dan in Costa Rica! Donderdag hebben we lekker uitgeslapen, hebben we gefixt dat Didi en Yordi meekwamen naar San Juan del Sur en hebben we fietsen gehuurd om vervolgens naar het strand Punta Jesus Maria te fietsen. Lekker gezwommen in het meer, gegeten, foto's gemaakt en de prachtige zonsondergang gekeken. Goei leven! Vrijdag avond hebben we een hele leuke avond gehad met locals! Enorm gezellige en aardige mensen zijn het! Zondag was het tijd voor San Juan del Sur! Eenmaal aangekomen, meteen kaartjes gehaald voor Sunday Funday! Iedereen kreeg een shirt en we zijn om 15.00u begonnen met feesten. Ik had nog gezegd dat ik rustig aan begon maar ja.. van het een kwam het ander en om 17.30u voelde ik de alcohol al sterk zijn werk doen. We werden met trucks naar andere locaties gebracht en het was een geweldig feestje. Om 22.30u kon ik echt niet meer en zijn Yordi en ik naar huis gegaan. Om vervolgens de volgende dag met een enorme kater wakker te worden. We hebben geslapen, bij het zwembad gezeten en zijn even naar het strand gegaan. 'S avonds lekker met z'n 4en uit eten gegaan. Dinsdag hebben we ook niet veel uitgevoerd, we zijn gaan lunchen in een Canadese bar. Daarna zijn we over het strand gaan wandelen en terug gaan chillen bij het zwembad. En toen was het tijd voor de Ladiesnight. Met heeel veel gratis shots en drankjes, was het een heeeele gezellige avond!
Waarschijnlijk vertrekken we een deze dagen naar het stadje Granada, wat heel erg mooi schijnt te zijn. Jullie horen snel weer wat van me!
Iedereen in Nederland, succes met de eindexamena en shit, veel plezier met werken enzo, ik ga hier nog even 1,5 maand optimaal genieten van alles om me heen.
Liefs en kusjes,
Marit

1. Obij&ma:
    13 mei 2015
    Dag marit
    ik ben er nog steeds niet achter hoe ik telefoonisch contact met jou kan krijgen. Ik zit hier soms binnen, hoor een vreemd geluid, en weet niet goed waar het vandaan komt, twijfel en denk is het de tv, of wat hoor ik toch.
    vanavond dacht ik ,ik probeer marit nog eens te bellen, toen kwam ik er achter dat ik veel oproepjes van je gemist heb, en die geluiden niet van de tv zijn, maar iedere keer een oproep van jou meisje, hoe dom kan een oma zijn, ik ga morgen informeren hoe dat moet. Voor dit schrijven heb ik gebeld naar jou, maar toen was jij niet berijkbaar, ik verwacht dat jij het naar dit verhaal een beetje kunt begrijpen, nu terug naar je vacantie.
    Wat een verhaal weer vandaag, wat is daar veel te beleven, te zien en te ontdekken. Alleen het reizen van a tot z is een hele belevenis lijkt mij, en dan het betalen iedere keer, doe je het goed, of pakken ze je soms bij je neus. Want van de prijzen daar zijn jullie niet op de hoogte, neem ik aan.
    In de krant van zaterdag werd geschreven dat costa rieka het aards paradijs is, wat vacantie gebied betreft, en dat proef ik dikwijls ook uit jou geweldige verhalen, morgen is marion jarig, maar dat zul je niet missen, met zo een vol programma daar, geniet en geef je ogen en oren de kost.
    groetjes oma marietje
  2. Mien en Mari:
    14 mei 2015
    Wat een mooi verhaal Marit. Je maakt nog eens wat mee.
    Het is steeds mooi om je verhaal te lezen. Vaak kijken wij op Google waar ze zit en tevens kijken wij naar je mooie foto's.
    Het is allemaal geweldig wat je mee maakt. En Oma maar bellen, maar ja als je lekker uit aan gaan bent hoor je geen telefoon. Geniet nog maar van de komende weken
  3. Esther:
    20 mei 2015
    Ha Marit,

Ik zit echt te genieten van je verhalen! Maak er een mooie tijd van!

Groetjes Esther (je weet wel, van het catharina ;-)