Bleh bleh bleh

5 april 2015 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Ook al zit je in het paradijs, ben je super gelukkig en kan je nog steeds amper beseffen dat je ee uberhaupt bent.. kunnen er nog vervelende dingen zijn..

Deze week maak ik niet bijzonder veel mee, hoe dat komt? Nou.. ik heb waarschijnlijk een darm infectie. Geen idee waar ik deze heb opgelopen, ik zal wel iets verkeerds gedaan hebben. Maar het is in ieder geval niet leuk. Ik zit bijna 24 uur per dag op de wc en drink liters cola omdat dat schijnt te helpen. Onrijpe bananen zijn hier niet te vreten, omdat die zo groen zijn dat je ze niet eens kan doorbijten. Dus wat doe je dan, als de huis tuin en keuken oplossingen niet werken.. Dan moet je wel aan de diarree pillen. En laat ik nou net zo'n held zijn met het slikken van pillen... Maar goed ik was er zo klaar mee. Met support van mensen uit het hostel heb ik mijn eerste pillen/capsules geslikt. YES ik kan het ook! Ik hoef niet meer bang te zijn voor pillen haha. Maar jammer genoeg hielpen deze ook niet. Dus, vandaag naar de apotheek gegaan waar ik in mijn beste spaans heb uitgelegd waar ik last van had, en daaruit concludeerde ze dat ik waarschijnlijk een darm infectie heb. Ik dacht HA geef die pillen maar, ik kan nu toch slikken. Maar nee, ik krijg een heerlijk cocktail antibiotica kuurtje. 2 keer per dag, 5 dagen lang. Het smaakt serieus wel een beetje naar een cocktail.. Nu maar hopen dat het helpt.

Door mijn intensieve wc avonturen, kwam er van vrijwilligerswerk de rest van de week ook niet veel.. Gelukkig heeft de man van daar gemailt dat ik een sterke gezonde meid ben en dat alles goed komt haha. Aardige man he! Hopelijk gaat de cocktail snel werken en kan ik snel weer wat meer dingen gaan ondernemen.. want ook nu lig ik weer met enorme buikpijn op bed, terwijl de rest lekker uit gaat :( Oja, tips zijn welkom! Haha.

Liefs,
Marit

1. Obij&ma:
    5 april 2015
    Ik dacht ik die dames zalig paasfeest wensen, en nu dit bericht, jammer meisje, mag hopen voor jou dat de medicijnen vlug zijn werk gaan doen.ik ga zo meteen bij jullie thuis naar de paas lunch ,ja marite ook zonder jou gaan hier veel dingen Gewoon Door, ondanks het veelvuldig geloop naar de wc, een zalig paasfeest, en een spoedig herstel herstel gewenst.groetjes ook aan je vriendinnetjes oma
  2. Kirstin de Vries:
    6 april 2015
    Ben zo trots op je, meis! Ondanks dat het nu ff tegen zit geniet ik telkens van je verhalen! Xxx
  3. Obij&ma:
    12 april 2015
    dag marit.
    wat attent van jou om op dit moment toch ook met je gedachten hier bij opa en ama te zijn. Het blijven altijd weer dagen met veel herinneringen en bijzondere momenten aan een man een pap en opa die juist in het gewonen en eenvoudigen zo groot was. Uit die herinneringen haal ik dikwijls de moed en kracht om er samen voor jullie allemaal zo goed mogelijk te zijn. Ik heb zaterdag veel bezoek gehad, en op zondag naar de mis ook nog een gezellig groepje, dat is heel fijn en waardevol, als je mensen om je heen hebt die mee leven. Gaat het vrijwilgerswerk nog steeds naar te vevredenheid, en geeft het je nog steeds veel voldoening.
    wat dat betreft had je het volgens mij niet beter kunnen treffen, helemaal geweldig meisje. Ik wens je daar in alle opzichten nog een te gekke tijd toe,nogmaal bedankt voor je warme en lieve reactie.
    groetjes oma marietje.
  4. Obij&ma:
    12 april 2015
    Dag marit
    zonet een heel epistel geschreven, en nu is alles weer weg, jammer maar ik begin weer met frisse moed opnieuw.
    wat lief en atentt van jou om op zo,n bijzondere dag aan oma te denken, het is een dag met heelveel mooie en waardevolle herinneringen, aan een man pap en opa,, die groot was in al zijn eenvoud, en wist om er op het juiste moment van zich te laten horen, maar ook te zwijgen. Juist door de mooie en waardevolle herinneringen, heb ik dikwijls de moed en kracht om op een zo goed mogelijke manier er voor jullie te zijn. Ik heb zaterdag nog ol wat bezoek gehad, en zondag naar de mis nog een gezellig groepje, dus marit ze zijn mijn niet vergeten, ik moet zeggen het is heel waardevol is, als er zoveel lieve mensen aan je denken, op zo,n bijzonderen dag. Ik begrijp uit jou schrijven dat het vrijwilgerswerk helemaal geweldig is, en er ook verder genoeg afleiding is, geniet samen met volle teugen en geef er een mooie invulling aan, marit bedankt voor je mooie woorden.
    groetjes oma marietje.
  5. Obij&ma:
    25 april 2015
    Dag marit.
    even niets gehoord van jullie, Gaat alles nog naar volle tevredenheid met jullie. Als ik het goed heb ga je daar alweer aan je laatste werkdagen beginnen, en dan begint pas het echte vacantie vieren is het niet. Ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen, nu wisten jullie precies waar jullie aan toe waren, maar dan moeten jullie er zelf invulling aan gaan geven, ik verwacht dat jullie al wel een heel reischema hebben opgesteld.dat gaat zeker goed komen, neem eerst daar maar eens afscheid van al die lieve mensen, dat zal niet zeker gemakkelijk zijn, zorg dat je het met een goed en voldaan gevoel afsluit, zodat je er nog jaren met plezier aan terug kunt denken. Ik wens jullie verder een te gekke vacantie ,geef je ogen goed de kost, en geniet van alle dingen om je heen,nog heel veel reisplezier samen.
    groetjes van oma uit breugel.
  6. Marie-Louise:
    26 april 2015
    Hallo die Marit, het is weer even geleden dat ik gereageerd heb.
    Hopelijk ben je de darmontsteking te boven en kun je weer een normaal bezoek aan de toilet brengen.
    Is het goed te houden de temperatuur, want het zal daar nu steeds warmer worden!!
    Het is wel een geweldige tijd die jullie daar hebben. Geniet er lekker van!! Heel veel groetjes, Marie-Louise uit Boekel